Home » Balans op School

Balans op School

Bij Balans op School weet de schoolleiding hoe zij samen met hun professionals balans in de school kunnen creëren en worden leerkrachten en docenten uitgenodigd om balans voor zichzelf en de leerlingen ontwikkelen. Zowel de professionals als de leerlingen benutten hun capaciteiten en talenten zo optimaal mogelijk. Voor een inventarisatie van het welbevinden van de professionals werken wij samen met het participatiefonds.

Er zijn verschillende niveaus om  Balans op school te implementeren.  Belangrijk doel van het traject is om het welbevinden en de vitaliteit van de professionals te vergroten en de kosten van verzuim te reduceren. Afhankelijk van de behoefte van de school, kunnen een of meer onderdelen worden geïmplementeerd in het traject Balans op School. Er kan ingezet worden op individuele professionals, teamactiviteiten, ondersteuning van het management, etc. afhankelijk van de gewenste uitkomsten en bestaande knelpunten.

 

subsidie

Onze trajecten en trainingen kunnen, naast de Amsterdamse Scholenbeurs voor scholen in Amsterdam, in aanmerking komen voor de subsidie duurzame inzetbaarheid van het Europees Sociaal Fonds, hiermee kan 50% van het traject, tot maximaal 10.000 euro worden vergoed.

 

Bij Balans op School wordt aandacht besteed aan zowel brede talentontwikkeling als stresspreventie.

 

Mogelijke onderdelen van het professionaliseringstraject zijn:

         Training Teampower 

         Training Team in Balans

         Capaciteiten en talententraining

         ´training´ Mindset in de klas

         Individuele trainings- en coachingstajecten naar behoefte zoals  ´mindfulness in de klas´,´je ruimte in balans´, ´In balans voor de klas´,  strengthscope, de competenteithermometer of vitaliteitscoaching

 

Onze  verschillende experts op dit gebied: Mia Plu, Baud VandenBemden, Norman Brons, Marlies van Dolderen, Sandra Siere, Madeleine Gibson, Gijs van Pelt,  Sieglin Simson en Josta Patrick